Kelâm (DR) Programı
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Kelam disiplinindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Kelam alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Kelam alanındaki literatürü etkin bir şekilde kullanır |
Kelam alanında uygulanan kuramsal ve uygulamalı araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Kelam alanının temel kavramlarını etkili bir şekilde kullanır. |
Kelam alanının sorunlarını tanır ve tutarlı çözüm öneriler geliştirir. |
Kelam alanı ile ilgili geleneksel ve modern kuramları teori ve uygulama boyutunda tartışır. |
Kelam tarihini düşünsel ve kurumsal yönleriyle değerlendirir. |
Kelam alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Kelam alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
Kelam alanında bilimsel araştırma yapmak için gerekli araç-gereç, program ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Kelam alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim ve kültür seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır |
Kelam alanı ile ilgili bilimsel dil kullanma becerisine sahip olur. |
. Kelam alanıyla ilgili yaptığı çalışmaların sonuçlarını usulüne uygun bir şekilde raporlaştırır ve sunar. |
Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek kelam alanındaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla kelam disiplinine katkıda bulunabilir. |
Kelam alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. |
.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında, bilimsel ve ahlaki değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Kelam alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. |
Kelam alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. |
Kelam alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları, eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. |
Kelam alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Kelam alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
Kelam alanındaki bilimsel, kültürel ve hukuksal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
Kelam alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar. |
Kelam alanındaki kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçleri yönetir. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |