Polonya Dili ve Kültürü (YL) Programı
PY1: Lehçe kelime hazinesi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY2: Temel düzeyde Rusça kelime bilgisine sahip olur. |
PY3: Ortaçağ, Rönesans, Barok, Aydınlanma, Romantizm, Realizm, Genç Polonya, İki Savaş Arası Dönem ve Savaş Dönemi Polonya Edebiyatı hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
PY4: Çağdaş Polonya romanı ve bu dönemde yazılan romanların ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY5: İki Savaş Arası Dönem şiiri ve bu şiirlerin ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY6: Maria Pawlikowska-Jasnorzewska’nın şiirleri ve bu şiirlerin ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY7: Lehçe edebi metinleri Türkçe’ye çevrilebilir. |
PY8: Günlük konuşma diliyle Rusça cümle kurma becerisine sahip olur. |
PY9: Çok yönlü araştırma becerisi kazanır. |
PY10: Polonya Edebiyatı hakkında kapsamlı araştırma yapabilir. |
PY11: Leh Dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde, günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil v.b. kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır |
PY12: Bilimsel çalışma yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY13: Lehçe metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, içerik ve anlam çerçevesinde inceler. |
PY14: Lehçe yazılı anlatım becerisi kazanır. |
PY15: Lehçe sözlü anlatım becerisi kazanır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |