Müze Eğitimi (YL) Programı
Alanıyla ilgili bilgiye ulaşma yollarını bilme |
Alanında derslerde, ödev hazırlarken, araştırma raporlarında, tezde vb. süreçlerde etik kurallarını bilme |
Alanında kullanılan çağdaş öğrenme ve öğretme yöntemlerini ve tekniklerini bilme. |
Alanında kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilme |
Eğitim kuram ve politikalarını bilme ve müze eğitimi alanına uyarlama bilgisine sahip olma |
Alanıyla ilgili kavramları, konuları ve kuramları dizgesel biçimde bilme |
Bilimsel, teknolojik ve sanatsal gelişmeler konusunda bilgi sahibi olma |
Sosyo ekonomik ve siyasi konularda fikir geliştirme ve gelişmelerin alanına etkilerini bilme |
Dilsel, görsel ve işitsel iletişim becerilerini etkili bir biçimde kullanma |
Hazırlayacağı yüksek lisans bitirme projesi ve tezi ile ilgili bilgi ve kaynaklara ulaşma yollarını bilme |
Bilimsel araştırma yapma becerisine sahip olma |
Alanında yazdığı makaleleri ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlama |
Yaptığı çalışmalarda etik kurallara uyma. |
Bir ya da birden fazla yabancı dilde dilsel becerileri kullanma. |
Çalışmalarında üst düzey düşünme becerilerini kullanma. |
Öğrenme ve öğretme yöntemlerini / tekniklerini etkili biçimde kullanma. |
Dilsel, görsel ve işitsel iletişim becerilerini etkili bir biçimde kullanma. |
Bilgi teknolojilerini yetkin bir biçimde kullanma. |
Araştırma yöntem ve teknikleri konusundaki bilgilerini kullanarak alanından bilimsel araştırma yapma. |
Eğitim kuram ve politikalarından yola çıkarak araştırma yapma. |
Alanında elde ettiği bilgiyi yorumlama becerisi kazanma. |
Bilgi teknolojilerini etkin biçimde kullanma. |
Alanıyla ilgili kuramsal dayanakları kullanma. |
Alanındaki yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanma. |
Alanının diğer disiplinlerle ilişkisini kurma. |
Sanat eleştirisi yöntemlerini kullanma. |
Alanında çıkan sorunları çözme becerisine sahip olma. |
Alanında yazdığı makaleleri ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlama. |
Bilime ilişkin yaklaşımları çok yönlü bakış açısıyla değerlendirme. |
Kültürel çeşitliliğe karşı duyarlı olma, farklı kültürlere karşı anlayış ve hoşgörü geliştirme. |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
Alanında konusunda ulusal ve uluslararası tartışmalara katılabilme. |
Profesyonel ve kişisel gelişim için ulusal ve uluslararası kaynakları belirleyebilme. |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
Müze eğitimi alanında ulusal ve uluslararası platformda ülkesini ve anabilim dalını temsil etme. |
Ulusal ve uluslararası boyutta grup çalışmaları yapma. |
Bilimsel ve sanatsal etkinliklere severek ve isteyerek katılma. |
Kültürel ve sanatsal yapıtlarla ilgilenmeye istek ve ilgi duyma. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
Müze eğitimi alanıyla ilgili sorunları bilme. |
Müze eğitimi alanıyla ilgili kavramları, kuramları ve konuları dizgesel bir biçimde bilme. |
Sanatsal yapıtları (edebiyat, müzik, resim, heykel, tiyatro, dans, sinema, mimarlık vb. nin işlev, amaç ve türlerini bilme. |
Eğitimle ve müze eğitimiyle ilgili kavramları tanımlama. |
Müze eğitimiyle ilgili kuramsal dayanakları tanıma. |
Müze eğitiminin yöntem ve tekniklerini tanıma. |
Müze eğitimi alanına yön verecek sanat ve estetik bilgisine sahip olma. |
Sanat tarihi bilgisine sahip olarak sanat eleştirisi yöntemlerini bilme. |
Ulusal ve uluslararası eğitim politikalarında müze eğitiminin konumunu bilme. |
Sanat akımlarını ve güncel sanat yaklaşımlarını tanıma. |
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir işte kuram ve uygulama ilişkisi hakkında ileri bilgi sahibi olma. |
Alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı gelişmeleri izleme. |
Kültür ve sanatın gerçekleştirildiği ve sergilendiği ortamlar hakkında bilgi sahibi olma. |
Müzebilim ile ilgili kavramları, kuramları ve konuları dizgesel biçimde bilme. |
Türkiye’de bulunan müzeler, galeriler ve ören yerlerinin eğitim amacıyla etkin biçimde kullanılmasına ilişkin politilar ve yöntemler geliştirme. |
Türkiye'de ve dünyada kültür varlıkalrına ilişkin koruma ve onarım çalışmalarını bilme ve izleme |
Kültür varlıklarının korunması ve onarımına ilişkin çağdaş yaklaşım ve gelişmeleri bilme. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |