Paleoantropoloji (YL) Programı
Paleoantropoloji ile ilgili gelişmeleri, lisans bilgilerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı olarak günceller ve değerlendirir. |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri değerlendirir; öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
Alanı ile ilgili disiplinlerarası ilişkileri değerlendirir ve farklı alanlardan edindiği bilgileri yeni fikirler üretmek için kullanır. |
Alan konularına eleştirel ve yaratıcı bir biçimde yaklaşma, onları tartışma ve düşünme becerisine sahip olur. |
Alan bilgilerini kullanarak günlük hayatına da çok yönlü ve nesnel bir bakış açısı ile yaklaşma becerisini elde eder. |
Öğrenilenleri bireysel kazanım olarak yaşam biçimine yansıtma ve daha nesnel olabilme yetisini kazanır. |
Bilgilerini farklı disiplinlerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili önemli araştırmacılar ile onların fikirlerinin alana katkılarını değerlendirme becerisine sahip olur. |
Bilimsel fikirleri doğrudan kabul etmeden önce eleştirebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Bireysel ve ekip ile çalışmalarında sorumluluk alabilir ve çalışmalarda etkin şekilde yer alabilir. |
Özgün fikirler üretebilir ve çalışma esnasında karşılaşılan problemelere çözüm önerileri getirebilir. |
Ulusal ve uluslararası önemli bilimsel dergilerde araştırmaya dayalı makale yayımlayarak alanında sahip olduğu bilgileri paylaşabilir. |
Bilgiye en kolay ve verimli bir biçimde erişebilir ve edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip etkin bir şekilde kullanabilir. |
Öğrenme süreci ile ilgili temel gereksinimlerini belirleyerek bir çalışma düzeni oluşturma yetkinliğine sahip olur. |
Eğitimini bilimsel ahlâk çerçevesine oturtma yetkinliğine sahip olur. |
Alanı ile ilgili bilimsel ve kültürel etkinliklere katkı sağlayabilir. |
Ulusal ve/veya uluslararası topluluklar veya etkinliklerde özgün fikirlerini paylaşarak iletişim kurabilir ve alan dışı topluluklara da aktarabilir. |
Ulusal, uluslararası ve/veya disiplinlerarası çalışmalarda farklı ülke ve alanlardan insanlarla önyargısız şekilde iletişime geçebilir. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerleri gözetir. |
Alanında edindiği bilgiyi ve sorun çözme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayarak bilime katkı sağlar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |