Tarih Öncesi Arkeolojisi (YL) Programı
PY1: Anadolu prehistoryası hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
PY2: Anadolu’nun Paleolitik Çağ yerleşim yerleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3: Kıtalar prehistoryası hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4: Prehistorik buluntuların nitelikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY5: Prehistorik insanların dünya üzerinde yayılım rotaları hakkında hipotetik bilgi sahibi olur. |
PY6: Yontmataş malzeme hakkında bilgi sahibi olur. |
PY7: Kemik aletler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY8: Prehistorik Sanat ve süs objeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY9: Prehistorik yerleşim modelleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY10: Anadolu’da neolitizasyon süreci hakkında hipotetik bilgi sahibi olur. |
PY11: Çok iyi derecede mesleki terminoloji hakkında bilgi sahibi olur. . |
PY12: Prehistorik bir yerleşimden ele geçen kültür varlıklarını tanır ve tanımlar. |
PY13: İncelemiş olduğu kültür varlıkları hakkında özgün makale yazabilir. |
PY14: Prehistorik arkeoloji alanında bildiri ve/veya konferans verebilir. |
PY15: Prehistorik kültür varlıklarının teknik çizimlerini yapabilir. |
PY16: Arkeolojik kazı alanlarındaki kesit ve yatay plan çizimlerini yapabilir. |
PY17: Arkeolojik kazı alanlarından yola çıkarak yerleşim modellerini kurgular. |
PY18: Alanıyla ilgili karşı kritik ve eleştiri yapabilir. |
PY19: Prehistorik yerleşimlerden ele geçen bulguları karşılaştırabilir. |
PY20: Görsel ya da yazılı basında demeç verebilir. |
PY21: Kamusal alanda kültür varlıklarına yönelik bilirkişilik yapabilir. |
PY22: Prehistorik kazılarda alan sorumluluğu alabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |