Urdu Dili ve Edebiyatı (DR) Programı
1- Urdu Dili ve edebiyatıyla ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
2- Urdu Dili ve edebiyatı bilgisinin üretimiyle ilgil yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
3- Urdu Dili öğretiminin yöntem ve tekniklerine ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4- Urdu Dili ve edebiyatıyla ilgili özgün kaynakları kullanabilir. |
5- Pakistan-Hindistan kültürünü başka kültürlerle karşılaştırabilir. |
6- Urdu Dili ve edebiyatıyla ilgili bilimsel yöntem ve teknikleri inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme , sorunları analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. |
7- Urdu Dili ve edebiyatı geriksinimlerine uygun materyal geliştirebilir. |
8- Urdu Dili ve edebiyatıyla ilgili bilglerin kaynağını, güveninirliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
9- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme yetkinliğine sahip olur. |
10- Urdu Dili ve edebiyatı alanında yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir. |
11- Alan ile ilgili ortak çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
12- Urdu Dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
13- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
14- Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
15- Urdu Diline orta veya ileri düzeyde hakim olur, sözlü yazılı iletişimde kullanır. |
16- Alanıyla ilgili işlerde ileri düzeyde bilgisayar kullanabilir. |
17- Düşünce ve bilgisini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir, bunları toplumun yararına kullanabilir. |
18- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
19- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır. |
20- Urdu Dili ve edebiyatı alanında karşılaşılan sorunların çözümünde sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. |
21- Urdu dilini geliştirerek bu dilde yazılmış olan çeşitli eserleri Türk diline çevirebilir. |
22- Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
23- Eğitim kurumları başta olmak üzere çeşitli kurumlarla etkileşim içinde olarak branşla ilgili kurum ve kuruluşlarda görev alabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |