Yabancı Dil Öğretimi (YL) Programı
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, yabancı dil öğretiminin ve dilbilimin temel kavramlarını tanımlar, yabancı dil öğretimine ve dilbilimin alt alanlarına yönelik kavramları açıklayabilir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. |
Anadili ve ikinci dil edinimi konuları arasında ilişkiler kurar. |
Uygulamalı dilbilim, sinirdilbilim, psikodilbilim, bilişsel dilbilim ve bilişsel anlambilimin temel kavramlarını, dil-zihin-kültür arasındaki ilişki çerçevesinde açıklayabilir. |
İnsandaki dil yetisinin görünümleri ve beyindeki dil üretim mekanizmasının işleyişi hakkında açıklamalar yapar. |
Dilin sesbilim, biçimbilim, anlambilim ve sözdizim dizgelerine ilişkin derslerde edindiği kuramsal bilgileri sentezleyebilir ve değerlendirebilir. |
Metnin dilsel ve kavramsal yapılanışına, yazılı metin oluşturma sürecine ve farklı metin türlerinde yazma eyleminin kuramsal temellerine ilişkin özel alan bilgisini geliştirir. |
Bilgi yapısına ilişkin konu, odak gibi olguların tümcenin dilbilgisel düzenlenişindeki rolü hakkında kuramsal açıklamalar yapabilir. |
Yabancı dil öğretiminin ve dilbilimin kuramsal ve uygulamalı alanlarına ilişkin bilgilerini, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirebilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. |
Bilimsel bir araştırma yapmanın kuramsal varsayımlarını ve yöntemlerini açıklayabilir. |
Dilbilimsel bir sorunu, bildiği kuramlar arasında bağlantılar kurarak çözebilir. |
Dinleme-anlama, konuşma, okuma-anlama ve yazma edimlerini değerlendirebilir. |
Dillerin evrensel, sözdizimsel ve biçimbilimsel görünümlerini betimleyebilir. |
Dilin toplumsal değişkelere ve bireyin iletişimsel amaçlarına göre kullanımlarını değerlendirebilir. |
Anadili ve yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulayabilir ve bunlarla uyumlu araç geliştirebilir. |
Yabancı dil öğretimiyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
Çalışmalarında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır, dilbilim ve yabancı dil öğretimi ile ilgili güncel araştırmaları izler. |
Dil öğretimi ve dilbilimle ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
Yabancı dil öğretimiyle ve dilbilimle ilgili ders kapsamında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üstbilişsel becerileri kullanarak, alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirir. |
Alanında edindiği bilgileri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini, alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Alanıyla ilgili elde edilen bilgileri, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, değerlendirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yabancı dil öğretimi ve dilbilim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
Yabancı dil öğretimi ve dilbilim ile ilgili konularda strateji, politika, uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir. |
Dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıkların getirdiği özel gereksinimleri dikkate alarak uygun eğitim ortamları düzenler. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |