Biyoloji (YL) Programı
Biyolojinin çeşitli konularında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
Biyolojik sistemler hakkında bilgi sahibi olur, bu sistemlerin disiplinler arası etkileşimini kavrar. |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri bulup, çözüme yönelik deneysel yöntemleri öğrenir. |
Edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri alanındaki sorunların çözümünde kullanılır |
Biyolojik konularda analiz etme, yeni bilgiler oluşturma, bilimsel analiz yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir |
Biyolojinin belli alanlarında araştırma projesi, tez hazırlama, sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlik kazanır. |
Alanındaki problemlere bağımsız olarak çözüm yolları bulabilme, sonuçları değerlendirerek uygulama yeteneği kazanır. |
Çalışmalarında bağımsız ve bir ekip ile çalışabilme yeteneğini kazanır. |
Edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde derinleştirerek özgün verilere ulaşabilir. |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarına uyarlar. |
Alanıyla ilgili bilgilerdeki gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
Alanındaki gelişmeleri paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurarak aktarır. |
Bireysel ve grup çalışmalarında etkin çalışır ve sorumluluk alır. |
Yabancı bir dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Alanında bilimsel çalışma yapabilmesi için araştırma alt yapısına sahip olur. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması için etik değerleri gözetir ve bunları öğretir. |
Edindiği ileri düzey bilgileri problem çözme ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Ülke çıkarları yararına edindiği bilgileri özgün çalışmalar haline getirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |