Bitki Koruma (YL) Programı
PY1. Bitkilerde görülen abiyotik ve biyotik hastalıkları, zararlıları, yabancı otları, mikorizaları, ayrıca hastalık, zararlı ve yabancıotları baskı altına alan faydalı organizmaları ve bunların taksonomileri hakkında bilgi sahibi olur |
PY2. Bitki Korumanın ilişkili olduğu ekoloji, botanik, zooloji, moleküler biyoloji, genetik, ekonomi gibi bilim dalları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3. Hastalık (fungal, bakteriyel, viral vd) , zararlı (böcekler, akarlar, nematotlar, kemirgenler, vd.) ve yabancı otların yönetimi hakkında birikime sahip olur . |
PY4. Pestisitlerin çevre, insan ve hedef alınmayan organizmalara etkileri hakkında bilgi sahibi olur. , |
PY5. Bitki Koruma alanındaki sorunları teşhis eder ve çözüm üretir. |
PY6. Hastalık, zararlı ve yabancıot sorunlarına sürdürülebilir, çevreci ve ekonomik çözümler üretecek yetiye sahip olur. |
PY7. Gerektiğinde farklı bilim dalları ile entegre olarak hastalık, zararlı ve yabancıotların savaşımında yararlanılacak yeni ürünlerin (dayanıklı çeşit, hastalıktan ari tohum, parazitoid-predatör, pestisit, faydalı model , tuzak v.b. ) üretimi, dizayn ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütür |
PY8. Pestisit kullanımı sırasında oluşabilecek bu olumsuzlukları (kalıntı, tolerans, direnç vb.) en aza indirecek teorik ve pratik uygulamalar yapar. |
PY9. Hastalık, zararlı ve yabancıotlar konularında araştırma ve denemeler yürütebilir. |
PY10. Bitki Koruma ile ilişkili laboratuvarları (genel entomoloji, biyolojik mücadele, depolanmış ürün hastalık ve zararlıları, nematoloji, akaroloji, toksikoloji, moleküler entomoloji ve fitopatoloji, genel fitopatoloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, seroloji, yabancıot) yönetebilir. |
PY11. Alanında ile ilgili mesleki ve teknolojik son gelişmeleri izler ve yorumlar. |
PY12. Alanındaki son gelişmeler ile ilgili araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilir |
PY13. Bitki Koruma sorunlarının çözümü için araştırmalar planlayabilir ve yürütebilir. |
PY14. Tarımsal üretim yapılan alanlarda ve işletmelerde zararlı, hastalık ve yabancıotlar ve savaşımları konularında danışmanlık ve bilirkişilik yapabilir. |
PY15. Tarımdaki son gelişmeleri izler, bitki koruma sorunlarını çözme yeteneği kazanır, yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir |
PY16.Bitki Koruma ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurar. Gerektiğinde üreticileri ve ilgili kurumları bilgilendirir ve yönlendirebilir. |
PY17. Bitki Koruma alanında toplumun farklı kesimlerini bilgilendirme ve eğitimi konusunda doğrudan ve basın yoluyla iletişim kurabilme sorumluluğu ve özgüvenine sahiptir |
PY18. Tarımsal savaşım ve gıda güvenliği ilişkisini üretici, tüketici ve çevre boyutlarıyla değerlendirebilen ve bunu toplumun bütünüyle paylaşabilme yetisine sahiptir. |
PY19. Geleneksel tarım, organik tarım, iyi tarım uygulamaları, entegre savaşım modelleri, entegre ürün yönetimi ve sürdürülebilir tarım ile ilgili konularda danışmanlık, proje yöneticiliği, eğitmenlik yapabilir, çözümler üretir, ilgili kişi ve kurumlara tavsiyede bulunur. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |