Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği (YL) Programı
Tarım makinaları ve teknolojilerini lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak makinaların tasarımı ve imalatı konusundaki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile geliştirir ve kullanır. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
Tarım makinaları tasarımı, işletmeciliği, otomasyonu, bilişim teknolojileri, konvansiyonel ve yenilenebilir enerji kaynaklarının tarımda kullanımı konusunda uzmanlık düzeyinde bilgilere sahiptir. |
Tarım Makinaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Tarım makinaları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanında ortaya çıkan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. |
Alanı ile ilgili konulardaki sorunları ve bunların çözümüne yönelik önerilerini, sahip olduğu ileri düzeydeki teknik bilgi ve becerilerini çiftçi, imalatçı ve diğer sanayi kuruluşlarıyla yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
Mühendislik yöntem ve araçlarını kullanarak veriler toplar, bunları yorumlar, bilimsel ve tarafsız bir yaklaşımla değerlendirir, rapor hazırlar, teknik sunuş yapar. |
Alanı ile ilgili konularda geliştirdiği uzmanlık düzeyindeki becerileri ile toplumun özellikle tarımsal çevre konusunda bilinçlenmesine katkıda bulunur. |
Alanıyla ilgili yaşam boyu öğrenme isteğine ve becerisine sahiptir. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik kavramlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
Konvansiyonel ve yenilenebilir enerji kaynaklarının tarımda kullanılmasına ilişkin uygulamaya yönelik projeler yapmaya; bu konuda bilimsel, bağımsız ve ekip halinde araştırma yapmaya yetkindir. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Tarım makinaları veteknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak tarım makinaları alanı ile ilgili yani düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, uzman kişiler ile tarım makinaları alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil pörtföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Tarım makinaları ve teknolojileri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |