Tarımsal Yapılar ve Sulama (DR) Programı
PY1- Lisans ve Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında ve bu alanın içerisinde uzmanlaştığı alt dalda güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
PY2- Kendi alanı ile ilgili elde ettiği bilgileri kullanarak alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
PY3-Tarımsal Yapılar ve Sulama Programı içerisinde uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
PY4- Kendi alanında yeni ve karmaşık fikirlerin analizini yapar. |
PY5- Kendi alanı ile ilgili değerlendirme yaparken uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
PY6- Tarımsal Yapılar ve Sulama programı içerisinde uzmanlaştığı alanda bilgileri kuramsal temellere göre değerlendirir ve kullanır. |
PY7- Uzmanlaştığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir. |
PY8- Kendi alanında bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme becerisi kazanır. |
PY9- Uzmanlaştığı alanda daha önce değinilmemiş konuları araştırabilme, kavrayabilme, uygulayabilme becerileri kazanır. |
PY10- Uzmanlık alanında ortaya atılan yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
PY11- Uzmanlık alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ileri seviyede kullanır. |
PY12- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
PY13- Uzmanlaştığı alanı ile ilgili bilimsel çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlama, sempozyum ve kongrelerde sunma aktivitelerini gerçekleştirir. |
PY14- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
PY15- Alanı ile ilgili yeni düşünceler ve yöntemler geliştirir. |
PY16- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
PY17- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için projeler üretir. |
PY18- Kendi alanındaki konuların tartışılmasında etkili bir iletişim kurarak görüşlerini savunur. |
PY19- Bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar. |
PY20- Kendi alanındaki özel-alt konularda uzmanlaşır. |
PY21- Kendi alanında akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel gelişmeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
PY22- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
PY23- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
PY24- Tarımsal Yapılar ve Sulama alanındaki konularda bilirkişilik ve danışmanlık yapar. |
PY25- Mesleki yetki, görev, hak ve sorumluluklarını alanı ile ilgili mevzuatta belirtilen yasal çerçevede yerine getirir |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |