Hungaroloji (DR) Programı
PY1: Macarca gramer hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
PY2: Macarca ses bilgisi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
PY3: Macarca kelime hazinesi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY4: Türk-Macar dil ilişkilerinin tarihi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY5: Tarih boyunca Türk-Macar İlişkileri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY6: Macar edebiyatının oluşumu ve tarihi gelişimi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
PY7: Bilimsel çalışma yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
PY8: Macaristan’daki Türkoloji çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY9: Macar dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde, günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil v.b. kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır |
PY10: Macarca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler. |
PY11: Farklı toplumların tarihsel gelişimlerini edinilen yeni bilgiler ve farklı bakış açıları ışığında karşılaştırmalı olarak inceler. |
PY12: Macarca metinleri Türkçeye çevirir. |
PY13: Türkçe metinleri Macarcaya çevirir. |
PY14: Macarca yazılı anlatım becerisi kazanır. |
PY15: Macarca sözlü anlatım becerisi kazanır |
PY17: Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Macarca yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
PY 18: Öğrencinin kendi düşüncesini geliştirirken dayanakları sağlam temellere dayandırma becerisini kazanması |
PY 19: Gramatikal bakış açısı kazanılmasında irdeleyici düşüncenin geliştirilmesi |
PY 20: Belli bir gramatikal sorunun açımlanabilmesi için sorular sorabilme becerisinin kazanılması |
PY 21: Konulara veya sorunlara farklı açıdan bakabilme becerisinin edinilmesi |
PY22: Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir |
PY23: Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PY24: Macar dili ve edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
PY25: Macar tarihi ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır |
PY26: Çevirileriyle Türkçe eserlerin yurtdışında tanınmasını ve Macarca yayımlanmış eserlerin Türkçeye çevrilerek bilime ve sanata katkıda bulunur. |
PY27: Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır. |
PY28: Toplumsal düşünce farklılığına uygun olarak gramatikal bir sorunun farklı ifade şekilleri olabileceğini varsayarak olayları değerlendirebilir. |
PY29: Temel edebiyat bilgileri hakkında bilgiye sahip olur. |
PY30: Edebi metinlerin özelliklerini ayırt etme becerisine sahip olur. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |