Sinoloji (YL) Programı
PY1. Lisans Yeterliklerine dayalı olarak Çin Dili ve Kültürü alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur, derinlemesine bilir. Çin Edebiyatına ait eserleri klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir, karşılaştırır, tartışır ve yazılı olarak sunar. |
PY2.Çin Edebiyatına ait edebi türlere ve edebi eserlerin ortaya konulmasına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmelere ilişkin detaylı bilgiye sahip olur. Çin Tarihinin evrelerini ve bunların ayırt edici özelliklerini bilir ve derinlemesine tartışır. |
PY3.Çin Tarihi ile ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve derinlemesine tartışır. Çin Tarihini Sinoloji’nin yöntemleriyle araştırır ve değerlendirir. |
PY4.Çin Düşünce Tarihinin evrelerini ve bunların ayırt edici özelliklerini bilir ve derinlemesine tartışır. Çin Düşünce Tarihi alanına ait eserleri dönem özelliklerine göre araştırır, inceler ve değerlendirir. Çin Dili’nin farklı amaçlarla ve biçimlerde –günlük dil, resmi dil, edebi dil, bilimsel dil vb.- inceliklerini kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanılmasında uzmanlaşır. |
PY5.Çince okuma, yazma ve konuşma becerisini geliştirerek dili ustalıkla kullanmada uzmanlaşır. Çince im bilgisi ve sözcük dağarcığını geliştirerek, özgün ifade biçimlerini öğrenir. |
PY6.Araştırma, çözümleme ve sentez yapabilme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerisine sahip olur. Akademik sunum metni hazırlayarak, araştırmalarını bir bütün içinde yazılı olarak sunabilme becerisi kazanır. |
PY7.Sunum metinlerini akademik yazım kurallarına uygun makale haline getirme yetisine sahip olur. Çinceyi bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanabilme becerisini geliştirir. Yaşam boyu öğrenme davranışını pekiştirir. |
PY8.Disiplin içi ve disiplinler arası etkileşimi kavrayarak, takım çalışması Yapabilme ve bilgiyi paylaşabilme becerisi kazanır. Bir yabancı toplumun her alandaki tarihsel gelişimini izler. Edinilen yeni bilgilerin ve farklı bakış açılarının ışığında, farklı toplumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir Sinoloji alanı için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır. |
PY9.Sinoloji araştırmalarının sorunlarını tanımlayabilir, anlatabilir ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir Öğrendiği bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır. Bilgi teknolojilerini hem öğretim planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. İkinci bir yabancı dili kullanabilme becerisi edinir. |
PY10. Çince metinlerini inceleme ve değerlendirme becerileri kazanır. Bu yolla dil becerilerini geliştirir. Çince metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Çinceye doğru ve etkili bir biçimde çevirir. |
PY11. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
PY12. Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır. |
PY13.Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapar. |
PY14. Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır. |
PY15. Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler. |
PY16. Çin Dili ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
PY17.Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasına ve Çince yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata kazandırılmasına katkıda bulunur. |
PY18.Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır. |
PY19.Yaşam boyu öğrenme davranışını pekiştirir. |
PY20. Disiplin içi ve disiplinler arası etkileşimi kavrayarak, takım çalışması Yapabilme ve bilgiyi paylaşabilme becerisi kazanır. |
PY21. Bir yabancı toplumun her alandaki tarihsel gelişimini izler. Edinilen yeni bilgilerin ve farklı bakış açılarının ışığında, farklı toplumları karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. |
PY22. Sinoloji alanı için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanır. |
PY23. Sinoloji araştırmalarının sorunlarını tanımlayabilir, anlatabilir ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir. |
PY24. Öğrendiği bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır. |
PY25. Bilgi teknolojilerini hem öğretim planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
PY26. İkinci bir yabancı dili kullanabilme becerisi edinir. |
PY27. Disiplin içi ve disiplinlerarası grup çalışması yapar. |
PY28. Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler. |
PY29. Çin Dili ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
PY30. Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasına ve Çince yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata kazandırışmasına katkıda bulunur. |
PY31. Sinoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır. |
PY32. Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır. |
PY33. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |