Adli Psikoloji (YL) Programı
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak Adli Psikoloji alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek |
Adli Psikoloji’nin ilişkili olduğu Adli Tıp, Hukuk, Klinik Psikoloji, Sosyoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasındaki ilişkileri kavrayabilmek |
Çocuk ve Yetişkin Psikopatolojisi konularında bilgi sahibi olmak ve adli alanda araştırma yaparken psikolojik rahatsızlığı olan çocuk ve yetişkinlerin psikopatolojileri konusundaki bilgisini kullanmak |
Çocuk ve yetişkinlerde kişilik değerlendirmesi yapabilecek bilgiye sahip olmak. |
Suç ve suçlu psikolojisi, suça yönelim ve suç işleme riski, suçu önleme ve müdahale konularında bilgi sahibi olmak. |
Suça ilişkin kuramları, çeşitli suç türlerini, suçluların özelliklerini, mağdurların özelliklerini, suçu önleme konularını bilmek. |
Suç işleyen veya işlemeyen, mağdur ve psikolojik rahatsızlığı olan bireylerle terapötik ilişkide gözlem ve görüşme yapma konusunda bilgi sahibi olmak. |
Çocuk suçluluğu alanı, suça itilmiş çocuklar ve yetişkinlere verilen hizmetler konusunda bilgi sahibi olmak. |
Adli Psikoloji alanındaki alanyazını takip edebilmek. |
Adli Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilmek ve yeni bilgiler oluşturabilmek. |
Adli Psikoloji ile ilgili karşılaşılan sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
Adli alanlarda karşılaştıkları çocuk ve yetişkinlerde psikolojik belirtileri saptayarak tanıya yardımcı olmak. |
Adli alanda psikolojik yardıma ihtiyacı olan bireylerle görüşme ve gözlem yapma becerisine sahip olmak. |
Suç kuramlarının günümüzdeki koşullara uyarlamasını yapabilmek, günümüzdeki suç tanımları ve cezalar hakkında araştırmalar yürütebilmek. |
Adli psikoloji alanındaki dünyadaki son gelişmeleri takip ederek ülkemiz için yeni çalışmalar üretebilmek. |
Adli alanda çocuk ve yetişkinlere verilen hizmetlerin kalitesinin artırılması için neler yapılabileceğine ilişkin fikir üretebilmek. |
Suç ve suçlu psikolojisi, suça yönelim, suç işleme riski ve suçu önleme gibi konularda program geliştirme, araştırma ve proje hazırlama ve sürdürme becerisine sahip olmak. |
Adli Psikoloji ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. |
Adli Psikoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar ve politikalar geliştirerek sorumluluk alabilmek ve çözüm üretebilmek. |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Adli alanda psikolojinin gelişimini sağlayacak fikirler ortaya atarak, suçlu ve mağdurların psikolojik durumlarına yönelik politikalar geliştirilmesine yardımcı olabilmek ve bu çalışmalarda diğer sosyal bilimcilere öncülük edebilmek. |
Adli Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek. |
Psikolojinin diğer alt alanları, sosyal hizmet, hukuk ve sosyoloji alanında öğrendiği yeni bilgileri adli psikoloji için faydalanabilir hale getirebilmek. |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilmek. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirebilmek ve gerektiğinde değiştirebilmek. |
Adli psikoloji alanındaki çalışmaları akademik ve mesleki ortamda aktarabilmek, yurtiçi ve yurtdışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek. |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmek. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |