Veterinerlik Farmakoloji ve Toksikolojisi (YL) Programı
PY1. İlaçların özellikleri, kaynakları, dozları, vücuttaki hareketi, etki şekilleri, etkileri, yan ve zararlı etkileri, kullanılmalarını sınırlandıran veya kullanılmaması gereken durumları, kullanılmaları, dozaj düzenlemesi gibi konularda bilgi sahibidir. |
PY2. Zehirli maddelerin özellikleri, kaynakları, zehirlilikleri, vücuttaki hareketi, etki şekilleri, etkileri, tanı, sağaltım ve korunma yollarını bilir. |
PY3. İlaç ve zehirlerin farklı matrislerden analizine ilişkin metotlar ve analizleri hakkında derinlemesine bilgi sahibidir. Uzmanlık bilgilerini kullanarak analitik sonuçları değerlendirir ve çıkarımlarda bulunur. |
PY4. Laboratuvarda basit ilaç şekillerini ve hazırlanmalarını bilir. |
PY5. Farmakoloji ve Toksikoloji alanı ile ilgili güncel bilgileri, metot ve uygulamaları takip eder, değerlendirir ve çalışma alanında kullanabilir |
PY6. İlaç ve zehirli maddelerin tanısını ve sonuçlarının değerlendirmesini yapabilir |
PY7.Farmakoloji ve Toksikoloji ile ilgili bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir, bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirebilir. |
PY8.Laboratuvarda basit ilaç formülasyonlarını hazırlayabilir. |
PY9.Veteriner Farmakoloji ve Toksikoloji alanında faaliyet gösteren kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda uzman statüsünde çalışabilir ve danışmanlık yapabilir. |
PY10.Veteriner Farmakoloji ve Toksikoloji alanı ile ilgili araştırma, proje veya diğer bilimsel etkinliklerin planlanması ve yürütülmesinde etkin şekilde görev alır. |
PY11. Uzmanlık alanıyla ilgili bilimsel makale hazırlar, yayımlar ve sunar. |
PY12. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar ve sorun çözümünde kullanır. |
PY13. Konusu ile ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler ve mevzuatları takip edebilir, değerlendirerek eleştirel ya da katkı niteliğinde bilgi sunabilir. |
PY14.Alanıyla ilgili ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda bilimsel ve sosyal düzeyde iletişim kurabilir. |
PY15. İnsan, hayvan ve çevre sağlığını korumaya yönelik sosyal sorumluluk projeleri düzenleyebilir veya böyle projelerde etkin rol alabilir. |
PY16. Evcil ve yabani hayvanlar ile yetiştiriciliği yapılan su hayvanlarında çeşitli hastalıklara karşı, hastalık, hasta türü ve ırkını gözeten akılcı ilaç kullanımı programı yapabilir (sadece veteriner hekimler). |
PY17. Zehirli ve tıbbi bitkileri, Türkiye ve dünyada dağılımları, etkin unsurlarını, zehirlilikleri ve/veya tıbbi olarak kullanılmaları ile bunlardan kaynaklanan zehirlenmelerin tanısı ve sağaltımını değerlendirebilir. |
PY18. Veteriner ilaçların üretimi, ruhsatlandırılması, pazarlanması, tanıtımı, geriye çekilmesi/toplatılmasına ilişkin mevzuat hakkında değerlendirmeler yapabilir. |
PY19. Hayvanlarda gelişme geriliği, verim azalması, ürün kalitesinin düşmesi vb. etkilere yol açan olumsuzluk faktörlerinin önlenmesine yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
PY20.Hayvansal gıdalarda ilaç kalıntıları, kirleticiler/bulaşanlar ve bunlarla ilgili yasal düzenlemeler konusundaki bilgi ve becerilerini toplum ve kamu yararına kullanabilir. |
PY21. Çevre bilimi, ekosistemler ve çevrenin korunmasına yönelik değerleri toplum yararına kullanabilme. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |