Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (YL) Programı
Toprak oluşumu ve gelişimi konularında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. |
Farklı toprak sınıflandırma sistemlerine göre dünyada ve Türkiyedeki yaygın toprak gruplarının oluştukları coğrafyalar, özellikleri, sınıflandırılması ve nasıl kullanıldıkları konularında bilgi sahibi olur. |
Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir. |
Toprak kaynaklarının fiziksel ve kimyasal sorunlarını tespit edebilecek ve sorunlu toprakların ıslahında başvurulabilicek ıslah yöntemleri ve işlemler hakkında teori ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir. |
Toprakların su ve rüzgar erozyonuna karşı korunması yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olur |
Kültür bitkilerinde yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkan besin maddesi eksiklikleri konusunda bilgi sahibidir. |
Toprağın temel fiziksel, kimyasal ve biyolojik ve mineralojik özelliklerini analiz eder. Sonuçları tarımsal ve çevresel toprak kalitesi açısından yorumlama yeterliği kazanır. |
Topraksız bitki yetiştirme teknikleri ve idamesi konularında detaylı bilgilere sahiptir. |
Toprak ve bitki analiz sonuçlarına dayanarak farklı bitkilere yönelik nasıl gübreleme yapılacağı konusunda somut öneriler üretebilir. |
Tarla ve sera denemeleri tekniği konusunda teorik bilgileri kazanmak suretiyle deneme planlama, kurma, yürütme, sonuçlandırma ve değerlendirme konularında yeterlik kazanır |
Gübrelerin üretim teknolojilerinin etkin bir şekilde kullanımı konularında bilgilere sahiptir. |
Organik kökenli değişik atıkların özellikleri, dönüşüm prosesleri, tarımsal amaçlı kullanım olanakları, toprağa ve bitki gelişimine etkileri üzerine bilgi sahibidir. Farklı organik materyallerin bitki ve toprak verimine olan etkilerini değerlendirebilir. |
Gübre çevre ilişkileri konularına hakimdir. |
Organik gübreler ve organik gübrelerin işlenmesi konularında bilgi ve donanıma sahiptir. |
Değişik iç/dış mekan süs bitkileri ve çim alanların özellikleri, yetiştirilme istekleri ve gübrelenmeleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu tür bitkilerin besin maddesi eksikliklerine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları konusunda yeterlik kazanır. |
Tarla, endüstri, yağ, çayır ve mera bitkilerinin özellikleri, besin maddesi istekleri ve gübrelenmeleri konularında yeterlik kazanır. |
Toprak, bitki, gübre, meyve-sebze vb. örneklerde ulusal ve uluslararası standartlarda yapılan kimyasal analizler hakkında bilgi sahibi olur ve analiz sonuçlarını yorumlama yeterliği kazanır. |
Bilimsel proje hazırlığı sürecinde, bilgi toplama, derleme, yorumlama, proje yazma, deneysel planlama ve araştırma ölçütlerini belirleme gibi aşamalarda kullanacağı donanımı edinir. |
Uzmanlık alanıyla ilgili olarak toplumun farklı kesimlerini hedef almış eğitim-öğretim aktivitelerinde görev alabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |