Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi (DR) Programı
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak yetişkin eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yetişkin eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler ve alt alanlar arasında ilişkiler kurar. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesinde uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Yetişkin Eğitimi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme becerisine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili özgün bir araştırmayı, tasarlayabilme ve gerçekleştirebilme becerisine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanına yenilik getiren bir yöntemi alana uygulayabilme/uyarlayabilme. |
Yetişkin Eğitimi alanına yenilik getiren bir yöntemi alana uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirme. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili yürütülen projelerde bir ekibin koordinatörü ya da üyesi olarak çalışabilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili sorunları analiz eder. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili sorunlara yaratıcı çözümler üretir. |
Yetişkin Eğitimi alanına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak yeni fikirler üretir. |
Yetişkin Eğitimi alanında üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yetişkin Eğitimi alanında öğretimsel süreci etkileşimli ve etik ilkeler çerçevesinde sürdürür. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili sorunların ele alınmasında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Yetişkin Eğitimi alanında yürütülen uluslararası araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda etkili iletişim kurarken kültürel farklılıkları göz önünde bulundurur. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etik kurallar çerçevesinde savunabilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili sorunlara yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek hedef gruplarla paylaşır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
Yetişkin Eğitimi alanı ile ilgili olarak akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzeyde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |