Farmakognozi (DR) Programı
PY1- Yüksek Lisans yetkinliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde doğal ürünler ile ilgili bilgilerin (kaynak, elde ediliş, etki, kullanım v.d.) özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde derinliğine araştırılması sonucu bilime yenilik getirecek tanımlara ulaşılmasıdır. |
PY2- Farmakognozinin ilişkili olduğu farmakoloji, toksikoloji, biyoloji, kimya gibi çeşitli disiplinler arasında ilişkiler kurarak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
PY3- Doğal ilaç hammaddelerini veya drogları içeren ticari preperatların, etken maddelerinin duyarlı ve doğru tahminleri için analiz yöntemleri seçebilir, geliştirebilir, yöntem optimizasyonu ve yöntem validasyonu yapabilecek bilgiye sahiptir. |
PY4- Farmakognozi alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine ve çalışma prensiplerine sahiptir. |
PY5- Elde edilen analiz verilerini hesaplayacak programları kullanma bilgisine sahiptir. |
PY6- Analiz sonucunda elde edilen bilgileri rapor halinde sunabilir, bu raporu yorumlar ve gereken bilgileri kullanabilir. |
PY7- Doğal ürünlerin kullanımı ve yan etkileri ile ilgili detaylı bilgiye sahiptir. |
PY8- Farmakognozi alanında yeni bilgileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kullanabilir. |
PY9-Farmakognozi uygulamaları ile ileri düzeyde araştırmalar yürütebilir. |
PY10- Farmakognozi ile ilgili yeni bir ekstraksiyon, izolasyon, analiz ve biyolojik etkiyi eczacılığın diğer alanlarına uygulayabilir. |
PY11- Farmakognozinin uygulama alanları olan, endüstri ve eczacılık alanlarındaki analiz işlemlerinde analiz yöntemlerini uygulayabilme, yeni yöntemler geliştirebilme ve sonuçları yorumlayabilme beceri ve/veya yetkinliği kazandırır. |
PY12- Farmakognozi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriye sahiptir |
PY13- Analitik cihazlardan elde edilen spektrum ve kromatogram yorumlanması bilgi ve becerisine sahiptir. |
PY14- Farmakognozi alanında mevcut klasik yöntemlerin özgün ve geliştrilmiş yeni yöntemlere uygulamasını yapabilir ve bilime yenilik getiren yöntemler geliştirir. |
PY15- Analiz işlemlerinden elde edilen verileri yorumlayabilir ve bu verileri rapor haline getirebilir. |
PY16- Bir analiz yöntemini oluşturma, geliştirme ve yürütme yetkinliğine sahiptir. |
PY17- Geliştirilecek bir analiz işlemi için gerekli olan madde ve çözücüleri uygun bir biçimde seçerek, analizi maliyeti düşük şekilde geliştirebilme becerisine sahiptir. |
PY18- Farmakognozi alanında özgün çalışmaları kendi başına geliştirebildiği gibi eczacılık alanındaki diğer disiplinler ile de ortak çalışmalar geliştirebilir. |
PY19- Alanı ile ilgili bilime yenilik getiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Farmakognozi alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. |
PY20- Araştırmalarda gerekli yöntemleri uygulayabilir ve yöntemler geliştirebilir. |
PY21- Bir çalışmayı tek başına sonuçlandırabilir, rapor halinde sunabilir. |
PY22- Farmakognozi ile ilgili en az 1 bilimsel/özgün makaleyi uluslarası dergilerde yayınlayabilir. |
PY23- Farmakognozi alanında özgün çalışmalar yapabildiği gibi ve eczacılık alanındaki diğer disiplinler ile de ortak çalışmalarda öncülük yapabilir. |
PY24-Farmakognozi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası çalışmalar da liderlik yapabilir. |
PY25- Farmakognozi alanında araştırma ve uygulamalarda bağımsız ve grup halinde çalışmalar yürütebilir. |
PY26- Eczacılığa, doğal ürünler ve tıbbi bitkilere ilişkin yasal düzenlemeleri ve düzenlemelerdeki değişimleri izler ve yorumlar. |
PY27- Alanındaki meslek örgütleri ile çalışıp, mesleği için gerekli düzenlemelerde yer alabilir. |
PY28- Alanındaki yeni gelişmeleri kendi çalışmalarında kullanabilir. |
PY29- Farmakognozi ile ilgili alanlarda mesleki ve teknolojik uygulama ve gelişmeleri izler. |
PY30- Çalışmalarda yaratıcı ve eleştirel düşünce ve yaklaşımlar ile sorun ve/veya problem çözme, yorumlama ve doğru karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak mesleki alanı ile ilgili yeni yöntem ve yaklaşımlar öne sürebilir. |
PY31- Mesleki alanı ilgili bilgi ve yetkinlik kazanmak için etkin ve aktif eğitim stratejileri programlar, geliştirir ve uygular. |
PY32- Alanındaki her türlü gelişmeyi öğrenmeye açıktır. |
PY33- Çalışma alanı ile ilgili yurtdışı eğitimlere katılabilir. |
PY34- Gelecekte yeni ilaç modelleri geliştirmek amacıyla doğal kaynaklardan etkili bileşiklerin izole edilmesi, yapılarının aydınlatılması, biyolojik etkilerinin incelenmesine ilişkin çalışmalar yapar. |
PY35- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normal eleştirel bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
PY36- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
PY37- Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. |
PY38- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
PY39- Meslek örgütleri ile iletişim halindedir. |
PY40- Bilgi ve becerilerini paylaşabilmek için alanında ilgili kongre, meslek içi eğitim programlarında ve çalıştaylarda görev alabilir. |
PY41- En az 1 yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir. |
PY42- Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
PY43- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
PY44- Araştırma etiğine uygun davranır. |
PY45- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir. |
PY46- Alanı ile ilgili konuları ve kendi alanını daha ileri düzeylere taşır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |