Farmasötik Botanik (DR) Programı
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak tıbbi bitkiler alanında ileri düzeydeki bilgi ile güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırmaya dayanarak geliştirir, derinleştirir ve tıbbi bitkiler alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. |
Tıbbi bitkiler alanında ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi ve işbirliğini iyi kavrar. Alanındaki kompleks bilgileri, analiz, sentez ve değerlendirme gerektiren bilgileri kullanarak özgün sentezlere ulaşır. |
Tıbbi bitkiler başlığı altında bilgi teknolojileri, ekipman ve bu alana özgü cihaz ve aletler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
Tıbbi bitkiler alanında kullanılan yöntemler konusunda ileri derecede bilgi sahibidir. |
Tıbbi bitkiler alanındaki yeni bilgileri üst seviye bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır |
Tıbbi bitkiler alanına yenilik getirecek düşünce, yöntem, tasarım geliştirir ve bunu etkili bir biçimde uygular, başka alanlara uygular. |
Yaptığı, işbirliği içinde olduğu bilimsel çalışmaların ayrıntılı raporunu yazar, ulusal/uluslararası hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda yetkinlikle sunar. |
Tıbbi bitkiler başlığı altında yeni ve kompleks savların analizini, eleştirisini, değerlendirilmesini yapar. |
Zengin bir floraya sahip ülkemizin tıbbi bitki potansiyelinin en verimli şekilde araştırılması ve kullanımı konusunda ayrıntılı çalışmalar planlayabilecek üst seviyede beceri ve bilgi birikimine sahiptir. |
Bilgisayar dahil her türlü ekipmanı ileri düzeyde kullanarak gerekli araştırmaları yapar, sorunlara yaratıcı çözümler geliştirir |
Tıbbi bitkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım, uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım, uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir araştırmayı kendi birikimine dayanarak geliştirir. Bu sayede ilgili alandaki ilerlemeye katkı sağlar. |
Tıbbi bitkiler ile ilgili konularda ortaya çıkan, öngörülemeyen, karmaşık durumlar karşısında sorumluluk alır, yetkin bir şekilde çözüm önerileri üretir. |
Tıbbi bitkiler ile ilgili çalışmaları bireysel olarak ya da bir grup içinde tam yetkinlikle yürütür. |
Tıbbi bitkiler alanındaki bilimsel bir makaleyi ulusal/uluslararası bir dergide yayınlar ya da ulusal/uluslararası bir toplantıda bildiri olarak sunar. |
Tıbbi bitkiler alanında ülkemiz tıbbi bitki potansiyelini ortaya çıkarıcı ya da dünya tıbbi bitki literatürüne katkı sağlayıcı disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapar. |
Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak tıbbi bitkiler ile ilgili yeni yöntem ve düşünceler geliştirir. |
Tıbbi bitkiler ile ilgili kanıta dayalı çalışma sonuçlarını takip eder ve bu alanda kanıt olabilecek araştırmalar kurgular, yapar. |
Tıbbi bitkiler alanında ileri seviyede mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
Tıbbi bitkiler alanındaki sosyal ve mesleki ilişkileri şekillendiren kuralları eleştirel bir bakış açısıyla ele alır, geliştirir ve gerekiyorsa değiştirmek için adım atar. |
Çalışma alanındaki konuların uzman kişilerce tartışılması sırasında özgün görüşleri ile etkili bir iletişim kurar. |
Tıbbi bitkiler konusunda bilimsel ve sosyal iletişimi sağlayacak şekilde en az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak kullanır. |
Tıbbi bitkilerle ilgili konularda her tür bilimsel ilerlemeyi tanıtarak, toplumunun bilgi seviyesine ve bunun üst düzeyde sürdürülmesine katkı sağlar |
Tıbbi bitkiler ile ilgili olarak karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak verimli iletişim zemini hazırlar. |
Tıbbi bitkiler alanında karşılaşılan bilimsel, etik, toplumsal problemlerin çözümüne katkı sağlar. |
Tıbbi bitkiler konusunda multidisipliner çalışmalar kurgulayacak ve yapacak yetkinliğe sahiptir. |
Tıbbi bitkiler konusundaki güncel gelişmeleri takip eder ve ulusal değerler ve ülke gerçekleri açısından ele alır. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |