Veterinerlik Fizyolojisi (DR) Programı
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde fizyolojinin hücresel temelleri, sistemler fizyolojisi bilgisi, davranış fizyolojisi bilgisi, egzersiz fizyolojisi bilgisi ve entegratif mekanizmalar bilgisini hayvanlar arasında karşılaştırmalı olarak özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
2- Fizyolojinin ilişkili olduğu nöroloji, genetik biyofizik, biyokimya, farmakoloji, histoloji, anatomi gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar. Yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
3- Fizyoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir ve bunları kullanır. |
4- Laboratuvar güvenliğini sağlar. |
5- Fizyoloji alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir. Hücre, kan, kas, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, endokrin, sinir sitemi, davranış, egzersiz fizyolojisi ile ilgili deneyleri yapar. |
6- Fizyolojik uygulamalarla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. |
7- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı gerçekleştirir. |
8- Araştırma ve tanı laboratuvarı yönetir. |
9- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
10- Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda yönetici ve araştırmacı olabilir. |
11- Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütebilir. |
12- Çalışma prosedürleri hakkında bilgi sahibidir ve bunları uygular. |
13- Fizyoloji ile ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
14- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
15- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve bunları uygular. |
17- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
16- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
18- Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir. |
19- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
20- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
21- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
22- Araştırma etiğine uygun davranır. |
23- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |