Tıp Tarihi ve Etik (YL) Programı
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, Tıp Tarihi ve Etik alanındaki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
Alanın ilişkili olduğu tıp, hemşirelik, diş hekimliği, eczacılık, biyoloji, hukuk, felsefe, sosyoloji ve tarih gibi disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve bilgiler oluşturabilme |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bil ve beceri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
Tıp Tarihi ve Etik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Tıp Tarihi ve Etik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerin, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |